Marketplace Menu
  • Naše akce
  • Nejnovější
  • Nejprodávanější
  • Podle značky
  • Dárkové poukazy
  • Montáže autohifi
  • Kamenná prodejna
  • O nás & Kontakty
  • Naše úspěchy
  • Autohifi blog
  • Detailing blog
  • Aktuality
  • Naše akce
  • Nejnovější
  • Nejprodávanější
  • Podle značky
  • Dárkové poukazy
  • Montáže autohifi
  • Kamenná prodejna
  • O nás & Kontakty
  • Naše úspěchy
  • Autohifi blog
  • Detailing blog
  • Aktuality
Mercedes V-Class - luxusní vylepšení ozvučení Burmester

Mercedes V-Class - luxusní vylepšení ozvučení Burmester

Jiří Karlovský
17.08.2021
0

Mercedes nabízí ve svých vozech V-Class jako premiové ozvučení systém Burmester. Již několikrát jsme odpovídali na poptávku vylepšení, čemuž se nyní vůbec nedivíme. Z našeho pohledu je celý systém nastaven tak, aby nedocházelo při hlasitější reprodukci ke vzniku rezonancí a aby zvuk byl tak nějak stejný na všech sedadlech. Bohužel musíme napsat, že považujeme Burmester spíše jako marketingový tah, než nabídku něčeho vyjímečného. No uznejte sami. 16 reproduktorů, ale jen 10 kanálů na zesilovači, z toho dokonce 2 pro dvoucívkový subwoofer. Celý systém je pasivní, středobasy fungují jako full range, výšky filtrují obyčejné kondenzátory. Z obav rezonancí navíc veškeré reproduktory hrají až od 100 Hz, o basovovu složku se stará jen subwoofer pod sedadlem řidiče. Vrcholem celého systému je pak dvojice reproduktorů na stropnici vozu, které jsou však pouze na jednom kanálu, tedy poháněné monokanálem. Pro nás obrovské zklamání, vlastně obdobné jako u tolik diskutovaného systému Canton v případě automobilů Škoda.

Vzhledem ke konstrukci celého systému je jasné, že pouhá výměna reproduktorů k zásadnímu rozdílu nepovede. Po otestování původní varianty na nás začaly působit různé jinde zveřejněné montáže úsměvně. No řekněte sami. Pakliže je filtr na zesilovači pevně nastaven pro veškeré reproduktory tak vysoko, tak ať použijete jakékoliv reproduktory, nikdy nezačnou hrát objemně a razantně a rozhodně ne odspodu. Má to logiku, po internetu je ale dohledatelná celá řada realizací, které jsou založené jen na výměně měničů a tím je celý upgrade hotov. A přitom často takřka za cenu obdobnou příplatku za Burmester, nebo dokonce vyšší. Že by 2x zbytečná investice? Za nás ANO.

Pro kompletní vyřešení nazvučení je nutné použít odpovídající zesilovač s DSP, který je schopen i míchat kanály a řádně odladit nejen výstupy, ale i vstupy. My jsme v tomto případě použili nejlepší zesilovač na trhu Helix V Twelve. Ten nám umožnil pro výstup pro přední reproduktory a reproduktory v zadních bočnicích dokonce naklonovat signál s signálem původně používaným jen pro subwoofer. Tyto pozice jsme obsadili novými reproduktory Blam Relax 2 R2X, které spodky opravdu umí. Přední center, subwoofer pod sedadly, reproduktory v bočních šoupačkách a stropnici jsme ponechali původní. Není moc proč měnit. Důležité bylo i v těchto případech je přepojit na nový zesilovač a odladit výrazné změny ve fázování, časování, dělících frekvencích a ekvalizaci. V rámci montáže bylo pak velmi důležité řádně vytlumit všechna místa osazená reproduktory. Přeci jen po upgradu hrají všemi pásmy, tedy i basovou složku.

Ve výsledku jsme majiteli předali zpět automobil, kde mu původní příplatkový systém připomínají již jen okrasné lišty a logo v menu infotainmentu. Zvuk je nyní mohutnější, přesnější, razantnější a všeobecně vyrovnanější, v neposlední řadě dosahuje i vyšší hlasitosti. Původní Burmester hravě překonán. Navíc jsme v rámci celé realizace provedli i pevnou montáž přední palubní kamery, černé skříňky.

Použité komponenty v rámci vylepšení ozvučení Burmester v Mercedes V-Class

Zesilovač s DSP Helix V Twelve
2x reprouktory Blam Relax 2 R2X
33x antivibrační materiál CTK Standard Professional 2.0
14x odhlučňující materiál CTK Elastic 6
4x repro kabelová redukce Mercedes
4x TESA páska
16 m OFC reproduktorové dvoulinky Four Connect 2x1.5 qmm
8x ISO konektor samec
8x ISO konektor samice
3 m OFC napájecí kabel Four Connect 20 qmm
1 m OFC kostřící kabel Four Connect 20 qmm
24x kabelová dutinka 2.5 qmm
4x kabelová dutinka 25 qmm
12x kabelová vidlička 2.5 qmm
Pojistkové pouzdro ACV
Mini ANL pojistka Four Connect 80 A
MDF podložky pro přední reproduktory
MDF podložky pro zadní reprouktory
Palubní kamera (černá skříňka) Kenwood DRV-A501W
Kabelová odbočka s pojistkou

Celková cena realizace včetně materiálu 80.127,-CZK vč. DPH

Chcete poptat podobnou montáž?

Fotogalerie vylepšení ozvučení Burmester v Mercedes V-Class

Řádné vytlumení předních dveří je velmi důležité pro konečný výsledek. Vytlumením dveří je jednoduše zabráněno vzniku jakýmkoliv vibracím, na které V-Class trpí i v případě pouhého OEM ozvučení. V okamžiku dostatku výkonu a použití razantních středobasů by se jinak problém jen prohloubil a konečný výsledek by se naprosto degradoval.

Odhlučnění zadních bočnic a podběhů výrazně zabraňuje průniku hluku do interiéru. Vůz i po takto jednoduchím zákroku působí výrazně komfortněji.


Odhlučněny jsou i zadní boční dveře pro potlačení průniku aerodynamického hluku a hluku okolních vozidel. Použita velmi efektivní kombinace materiálů CTK Standard Professional 20 a CTK Elastic 6.

Pro zadní reproduktory je nezbytně nutné v bočnicích vyrobit z tlumícího materiálu komoru simulující ozvučnici. Tovární reproduktory jsou uchyceny na pouhém otevřeném plechovém držáku, díky čemuž tovární středobasy postrádají objem a přesnost.

Nové výškové reproduktory Blam z komponentní sady R2X přinesou oproti systému Burmester mnohem lepší smysl pro detail a preciznost, což všeobecně prospívá celkové vyváženosti.

Nový zesilovač s DSP je regulérním mozkem celé sestavy. V případě V-Class je umístěn pod sedadlem řidiče hned vedle továrního zesilovače Burmester, z kterého čerpe signál. Po nasazení krytu tak vůz působí naprosto originálním dojmem.

Kompletní odladění systému je 50% úspěchu. V případě ladění V-Class je nezbytně nutné naladit míchání kanálu a deekvalizaci na vstupu. Dále dělící frekvence, strmosti, fáze, útlumy a ekvalizér na každém z 12 zesílených výstupních kanálů. Výsledek je pak ale naprosto ohromující.

Komentáře

Hodnocení zákazníků

Podělte se i o vlastní zkušenosti!
Budeme vděční, pokud zanecháte recenzi, ta může být užitečná pro ostatní uživatele našich stránek.
Přidat hodnocení

Zatím je zde prázdno..

Přidat hodnocení

O čem byla řeč?

DOPORUČUJEME
99 
1866 ks | Skladem

2.0 mm butyl, 0.1 mm ALU, 50x37 cm, antivibrační materiál

119 
622 ks | Skladem

50x40 cm, 6.0 mm, odhlučňující neoprenový materiál

39 
427 ks | Skladem

2x1.5 qmm, OFC, extra flexibilní, černá/červená

199 
192 ks | Skladem

20 qmm, OFC, ultra flexibilní, hnědá saténová

199 
374 ks | Skladem

20 qmm, OFC, ultra flexibilní, červená saténová

49 
104 ks | Skladem

ISO konektory, zástrčka, s vodiči

49 
111 ks | Skladem

ISO konektory, zásuvka, s vodiči

2 
2921 ks | Skladem

Dutinka pro kabel o průřezu do 2.5 qmm

5 
353 ks | Skladem

Dutinka pro kabel o průřezu do 25 qmm

99 
130 ks | Skladem

Textilní izolační páska, šíře 19 mm, návin 25 m

 
4 899 
3 ks | Skladem

2-kanálová palubní kamera, Wi-Fi, GPS, G-senzor, 3" displej, WQHD, 16 GB SD...

79 
61 ks | Skladem

Pojistkové pouzdro s odboučkou, pro ATC automobilovou pojistku

 
129 
1 ks | Skladem

Mini ANL pojistkové pouzdro, pro kabeláž 10 - 25 qmm