
Porsche Cayenne S - vylepšení sound systemu Bose
Porsche Cayenne S je velmi komfortní sportovní SUV, které v příplatkové variantě nabízí sound system Bose. Tento system spousty posluchačů neurazí, skutečného hudebního nadšence ale rozhodně nenadchne. Díky technologii vyspělých zesilovačů s DSP je možné i tento typ automobilů po hudební stránce posunout na zcela jinou úroveň. Je ale třeba problematiku řešit komplexně.
Do celé sestavy jsme naimplementovali nejatraktivnější zesilovač s DSP Helix V Twelve, který dokáže slučovat a deekvalizovat až 12 vstupních kanálů a dále je rozvést do 12 zesílených kanálů a 2 RCA kanálů. To vše řídí 14-kanálové vestavěné DSP. V našem případě jsme 6 kanálů přidělili na přední třípásmové aktivní reproduktory, 4 kanály pro zadní aktivní reproduktory, 1 kanál pro přední center a 1 kanál pro subwoofer. V předních dveřích, palubní desce a zadních dveřích jsme vyměnili tovární středobasy a výškové reproduktory za luxusně hrající Blam Live L165A. Ty doplňují tovární středy, tovární center a tovární subwoofer.
Pro co nejdokonalejší výsledek byly samozřejmě všechny 4 dveře odhlučněny pomocí profesionálních tlumících a odhlučňujících materiálů CTK Premium 22, které disponují luxusními antivibračními účinky, přitom garantuje až o 30% nižší hmotnost oproti klasickým materiálům a CTK Elastic 6 pro co nejvyšší zamezení průniku hluku zvenčí.
Díky provedené deekvalizaci na vstupu, vlastní konfiguraci dělících frekvencí, strmostí, časových korekcí a fází na výstupech zesilovače je pak výsledek opravdu bravůrní, lehce překonávající příplatkový sound system v každém pásmu. Pevně držící pozice zpěváka a nástojů, mnohem lepší detail na výškách a jasně úderná basová složka pevně zfázovaná se subwooferem. Troufneme si tak i napsat, že se jedná aktuálně o nejlépe hrající Porsche Cayenne S v České republice a na Slovensku.
Použité komponenty v rámci vylepšení sound systému Bose v Porsche Cayenne S
2x reproduktory Blam Live L165A
Zesilovač s DSP procesorem Helix V Twelve DSP
24x antivibrační materiál CTK Premium 22
10x odhlučňující matriál CTK Elastic 6
MDF podložky pro přední reproduktory
MDF podložky pro zadní reproduktory
50 m OFC reproduktorového kabelu Four Connect
4x TESA páska
5 m OFC napájecího kabelu Four Connect Stage2 20P
1 m OFC kostřícího kabelu Four Connect Stage2 20N
Pojistkové pouzdro Hollywood MAH 1
Mini ANL pojistka Four Connect 80 A
+ další montážní materiál (kabelová oka, dutinky, kabelové vidličky, smršťovací trubice, stahovací pásky, suchý zip, apod.)
Celková cena realizace včetně materiálu 75.947,-CZK vč. DPH

Fotogalerie vylepšení sound systemu Bose v Porsche Cayenne
První vrstvou ve vnitřní části dveří je antivibrační materiál CTK Premium 22. 2.2 mm odlehčený butyl s 0.1 mm ALU folií. CTK Premium zamezuje přenosu vibrací při hlasitější reprodukci do zpětných zrcátek, klik, apod. Přitom díky svému složení nikterak zásadně hmotnostně nenavyšuje zatížení pantů.
Druhou vrstvou v útrobách dveří je CTK Elsatic 6. 6 mm odhlučňující materiál z uzavřené buničiny, odolné vůči nasákavosti vodou. Elastic 6 zamezuje průniku okolního hluku do kabiny automobilu.
Nové reproduktory Blam Live L165A Accoustic jsou bravůrní volbou pro montáž na nový zesilovač s DSP Helix V Twelve DSP. L165A disponují neuvěřitelně lehkou membránou, díky čemuž dokáží produkovat svižnou a údernou basovou složku. Nové hedvábné 25 mm výškové reproduktory přidají v přednesu neuvěřitelný smysl pro detail.
Další vrstvou v rámci tlumení dveří je opět CTK Premium 22, které v těchto místech zamezuje vzniku vibrací od kabelových svazků, táhel a konektorů. Navíc zpevní příčku, na které je uchycen reproduktor, vytváří tak mnohem pevnější ozvučnici, nutnou pro dokonalý projev hlavně na spodních frekvencích.
Každá kabeláž je ošetřena TESA páskou a opatřena odpovídajícím zakončením. V tomto případě pozlacenými vidličkami, které přesně padnou do připojovacích terminálů nových středobasů Blam Live. TESA páska pak chrání vodič proti poškození při instalaci, navíc tak zamezuje jakémukoliv potencionálnímu klepání při dotyku s čalouněním či jakýmkoliv jiným povrchem unitř dveří.
Nové výškové reproduktory Blam Live padnou dokonale na původní pozici. Ve finále jsou překryty tovární mřížkou, interiér tak působí zcela originálním dojmem.
Center uprostřed palubní desky zůstává původní. Je jen nově řízen samostatným kanálem na zesilvači Helix V Twelve DSP. Demontáž a zpětná montáž je však nutná pro kontrolu továrního fázování.
Nový zesilovač Helix V Twelve DSP je regulérním mozkem celé sestavy. 12 vstupních kanálů s možností deekvalizace a míchání je základem pro dokonalý výsledek upgradu tak složitého systému, jako je Bose v Porsche Cayenne.
Komplet nová kabeláž pro nový zesilovač obnáší celkem 24 dvoulinek pro vstup a výstup signálu a 2 napájecí vodiče o průřezu 25 qmm. Pro vedení kabeláže je vždy využito továrních cest, kabeláž je chráněna textilními pásky a vysvazkována tak, aby při provozování vozidla nemohla být nikterak poškozena.
Napájení nového zesilovače je nutné odebírat přímo z baterie. S tím je spjaté i samostatné jištění mini ANL pojistkou. Vše je umístěno v podlaze u spolujezdce, rychle dostupné pro případ jakékoliv výměny.
Stejně jako na pozici reproduktorů je i u zesilovače veškerá kabeláž zakončena odpovídajícími koncovkami. Smršťovací bužírky navíc označují i zvolené polarity. Každý vodič má na sobě i popis, který pro případ jakékoliv budoucí manipulace ulehčí orientaci.
Při prvním spuštění je nutné nový zesilovač s DSP Helix V Twelve nadefinovat. Tedy určit mu, který z vstupních kanálů je který a přiřadit je k jednotlivým kanálům výstupním. Až poté vypustí první tóny. První krok vždy provádíme ihned ze zadní části vozu, před kompletním nastrojením dveřních čalounění. Ověříme si tak správnost definice a že je vše funkční. Finální ladění, tedy deekvalizace a míchání kanálů na vstupu, dělící frekvence, strmosti, fáze a časové posuny včetně drobné ekvalizacec na výstupu je nutné provádět vždy na pozici řidiče.
Komentáře
Hodnocení zákazníků
Zatím je zde prázdno..