
Mercedes V-Class W447 - ozvučení
Mercedes V-Class ve variantě Marco Polo s základním zvukovým systémem majitele vozu vůbec nenadchl. Proto jsme celý upgrade ozvučení pojali komplexně se zaměřením zisku maximální zvukové efektivity se zachováním počtu reproduktorů tak, aby nebyl jakkoliv pozměněn design interiéru. Originální autorádio jsme rozšířili o luxusní zesilovač s integrovaným DSP procesorem Helix M Six DSP s úctihodným výkonem 6x 100 W RMS, kdy 4 kanály živí nové přední reproduktory Blam Live L165A v aktivu a 2 kanály pak zadní koaxiální reproduktory Blam Live L165C. V rámci montáže jsme důkladně vytlumili přední dveře. V rámci tlumení jsme i tovární nýty nahradili za nýtovací matice pro uchycení výztuhy metrickými šrouby, díky čemuž bude v budoucnu mnohem jednodušší případná výměna stahovačky. V zadních bočnicích jsme pak pomocí tlumícího materiálu vytvořili ozvučnice, v kterých nové reproduktory fungují naprosto odlišně, než kdybychom je ponechali viset ve vzduchu tak, jak je tomu originálně. Na závěr jsme pak důkladně odladili integrované DSP, tedy dělící frekvence, strmosti, fáze, časové korekce a ekvalizaci každého kanálu, díky čemuž jsme dosáhli opravdu perfektního výsledku ve všech pásmech, ačkoliv v celém voze není subwoofer.
Použité komponenty v rámci ozvučení Mercedes V-Class W447
Zesilovač Helix M SIX DSP
Reproduktory Blam Live L165A
Reproduktory Blam Live L165C
16x antivibrační materiál CTK Standard Professional 20
6x CTK Block PRO 20
MDF podložky pod přední reproduktory
MDF podložky pod zadní reproduktory
4x repro kabelová redukce
1 m OFC napájecího kabelu Four Connect Stage2 20P
1 m OFC kostřícího kabelu Four Connect Stage2 20N
44 m OFC reproduktorové dvoulinky Four Connect Stage2 1.5
2x Tesa páska
Kabelové oko Four Connect 20 qmm M6
Kostřící oko Four Connect 20 qmm M6
12x dutinka 2.5 qmm
4x dutinka 25 qmm
Pojistkové pouzdro Hollywood MAH 1
Mini ANL pojistka Four Connect 60 A
2x ISO konektory zástrčka
2x ISO konektory zásuvka
Celková cena realizace včetně materiálu 48.748,-CZK vč. DPH
Fotogalerie montáže ozvučení Mercedes V-Class W447
V rámci tlumení dveří vždy předěláváme původní nýty na metrické uchycení. Jakákoliv následná demontáž a montáž výztuhy se stahovačkou je tak mnohem pohodlnější a rychlejší.
Vnitřní strana dveří je vytlumena pomocí kombinace materiálů CTK Standard Professional 20 a CTK Block PRO 20. Dveře jsou tak dostatečně pevné na to, aby se nepřenášely vibrace do klik či zpětných zrcátek i v případě hlasité reprodukce hudby.
Plastová výplň dveří je pak vytlumena pomocí jedné vrstvy CTK Standard Professional 20. Přepážka je tak mnohem pevnější, nové reproduktory se tak mohou v rámci basové složky o ni opravdu opřít. Navíc dynamika středobasu negeneruje vibrace u továrních konektorů a kabelových svazků.
Středobas z komponentních reproduktory Blam Live L165A má až neuvěřitelně lehkou a rychlou membránu generující skvělou basovou složku. Díky rychlosti membrány disponuje i čitelným středovým pásmem, které se nikterak zásadně na spodních frekvencích nezahuhlává.
Tovární výškové reprodktory jsou nahrazeny za luxusní 25 mm hedvábné s mnohem lepším smyslem pro detail. Ačkoliv jsou mnohem větší, jsou následně bez problémů ukryty pod originální mřížku u čelního okna.
Zadní reproduktory jsou fabricky uchyceny v ocelové konzoli, která však visí ve vzduchu. Reproduktor tak nemá k dispozici ozvučnici, o kterou by se mohl opřít, což je důvodem poměrně nevýrazné basové složky.
V zadních bočnicích jsou pomocí antivibračního materiálu s ALU folií 0.1 mm vytvořeny uzavřené komory, v kterých nové koaxiální reproduktory generují mnohem masivnější basovou složku.
Varianta Marco Polo má v interiéru hned trojici baterií. Zesilovač s DSP procesorem Helix je tak možné umístit pouze pod sedadlo řidiče, kde je nově vytvořené i napájení a jištění.
V rámci integrace nového zesilovače s DSP je nutná i demontáž částí přístrojovky a demontáž továrního autorádia, které je uschované v útrobách za ovládáním klimatizace, ohřevu oken, apod.
Jištění nového zesilovače je okamžitě přístupné za bočním krytem konzole pod sedadlem řidiče.
Již funkční nový zesilovač s DSP procesorem Helix M SIX DSP umístěný v konzoli pod řidičovým sedadlem. Celý interiér automobilu tak působí i nadále zcela originálním dojmem.
Díky kompletnímu odladění integrovaného DSP procesoru lze i s použitím 165 mm reproduktorů dosáhnout až neuvěřitelné basové složky, která často připomíná přítomnost subwooferu. Samozřejmostí je frekvenční rovnováha, jasně daná scéna, rozmístění nástrojů, apod.
Komentáře
Hodnocení zákazníků
Zatím je zde prázdno..