
Škoda Kodiaq - ozvučení namísto sound systému Canton
Jednoho dne jsme dostali poptávku od zákazníka z Francie, který chtěl vylepšit zvukový systém Canton své Škody Kodiaq. Zákazník byl náročný a chtěl systém, který by mu poskytl křišťálově čistý zvuk a silný bas, aby mohl poslouchat svou oblíbenou hudbu při cestování a nebyl tak limitován průměrným přednesem továrního systému.
Poptávka od zákazníka, který na realizaci musel překonat téměř 1400 km, nás opravdu překvapila. Upřímně jsme ani nedoufali, že k finální realizaci skutečně dojde. Začali jsme plánovat, jak by mohl vylepšený zvukový systém v Škoda Kodiaq vypadat. Věděli jsme, že kvalitní zvuk vyžaduje kvalitní reproduktory, zesilovač a nejpokročilejší digitální signálový procesoring. Zákazníkovi jsme zaslali několik zrealizovaných montáží, aby mohl přemýšlet nad svou variantou. Po několika týdnech nahodilé komunikace, dopřesňování a hledání vhodného vybavení jsme sjednali termín samotné instalace.
V té jsme vyměnili původní reproduktory za vysoce kvalitní reproduktory od značky Blam z kategorie Live. Možná i to "Made i France" přispělo zákazníka z této země přicestovat až k nám. Tyto reproduktory poskytují křišťálově čistý zvuk a výrazně silnější bas než původní reproduktory, obzvláště, když jsou buzeny aktivně. Ve spojení s dále instalovaným novým zesilovačem Helix V Eight DSP MK2, který je schopen vytvořit silný a stabilní zvuk, aniž by docházelo k zkreslení a zároveň umožňuje díky přítomnému DSP vylepšit kvalitu zvuku v reálném čase, je potencionální změna dehberoucí. Abychom podpořili co nejvyšší kvalitu přednesu, nainstalovali jsme do nového zesilovače s DSP i streamovací kartu. Ta umožňuje vynechat tovární jednotku a její průměrné AD/DA převodníky a tím umocnit výslednou kvalitu. Nesmíme zapomenout na přepojení továrního subwooferu na nový zesilovač s DSP a kompletní vytlumení předních a zadních dveří. Na přání zákazníka jsme vytlumili i podlahu zavazadlového prostoru, aby se vibrace od továrního subwooferu nepřenášely do celé karoserie. Ten je totiž po přepojení na nový zesilovač mnohem údernější a hlasitější.
Po dokončení instalace jsme zákazníkovi před předáním nově ozvučeného Kodiaqa umožnili celý zvukový systém vyzkoušet. Jeho nadšení z výsledku podtrhuje i dodatečná skvělá recenze přímo ve vyhledávači Google, díky kterému nás našel.. Jsme tak rádi, že jsme zákazníkovi z Francie mohli pomoci vylepšit jeho zvukový systém, uplatnit své zkušenosti z již zrealizovaných montáží a přinést mu příjemnější zážitky při cestování. Byli jsme také pyšní na to, že jsme mohli ukázat svou odbornost v oboru ozvučování vozů i klientovi ze zahraničí!
Použité komponenty v rámci ozvučení Škoda Kodiaq
- Reproduktory Blam Live L165P
- Reproduktory Blam Live 165 LSQ
- Zesilovač s DSP Helix V Eight DSP Mk2
- Streamovací karta Helix HEC BT HD
- 10x odhlučňující materiál CTK Multimat PRO
- 35x antivibrační materiál CTK Premium 18
- 5x Odhlučňující materiál CTK Block PRO 20
- 8x odhlučňující materiál CTK SilenceFix 5
- + instalační materiál (MDF podložky, napájecí a reproduktorové kabely, oka, dutinky, pojistkové pouzdro, pojistka, TESA pásky, smršťovací trubice, atd.)
Celková cena realizace včetně materiálu 73.196,-CZK vč. DPH

Fotogalerie ozvučení namísto sound systému Canton v Škoda Kodiaq
Původní provedení vnitřku dveří bez jakéhokoliv tlumícího materiálu. I možná proto tovární systém Canton ve dveřích nedisponuje atraktivní basovou složkou a je vše doháněno subwooferem. I tak ale velmi často evidujeme od klientů poznámky, že ve voze není úplný klid a je často slyšet ze dveří něco, co tam prostě nepatří.
My jsme vnitřní část vytlumili pomocí kombinace perfektně efektivních materiálů. CTK Premium 18 ve spojení CTK Multimat PRO je naprosto nekompromisní řešení. CTK Prmeium disponuje perfektními antivibračními vlastnostmi, navíc s minimálním nárůstem na hmotnosti. Multimat EVO pak zabraňuje jakémukoliv průniku hluku do kabiny.
Vnější část dveří je pak vytlumena pomocí samostatné vrstvy CTK Premium 18. Abychom předešli nepříjemnému vrzání čalounění, je i to vytlumeno kombinací materiálů CTK Prmeium 18 a CTK SilenceFix 5. V předních a zadních dveřích již rovnou proběhla výměna reproduktorů. V předu jsou nyní osazeny Blam Live L165P, které udávají razanci a detail, v zadní části pak cenově dostupnější Blam Live 165 LSQ. Přední část je instalována aktivně, tedy každý měnič má svůj kanál na zesilovači, zadní část pasivně, tedy s externími vyhybkami.
Tovární Canton zesilovač je nahrazen za nejatraktivnější zesilovač s DSP na trhu. Osmikanálový zesilovač Helix V Eight DSP MK2 díky vyspělé konstrukci, na svou velikost ža neuvěřitelně vysokému výkonu a bezkonkurenčnímu ovládacímu prostředí dokáže se zvukem v automobilu dělat opravdové divy.
Abychom předešli přenosu vibrací do podlahy automobilu od továrního subwooferu, kompletně jsme vytlumili celé dno pomocí kombinace materiálů CTK Premium 18 a CTK Block PRO 20. Subwoofer, i když zůstal původní, je ve spojení s novým zesilovačem mnohem hlasitější a údernější. Je tedy tento krok naprosto nezbytný, má-li být výsledný zvukový projev oprostěn od něpříjemných pazvuků vycházejících ze zavazadlového prostoru.
Výsledné naladění zvuku je naprosto nedílnou součástí kompletní realizace. Jen díky odladění dělících frekvencí, strmostí, fází, časových korekcí a propadů v ekvalizaci je možné dosáhnout ideálního zvukového projevu. V tomto kroku dle našeho zákazníka patříme mezi evropskou špičku, což potvrzuje i následná recenze ve vyhledávači Google, za kterou upřímně děkujeme.