
Škoda Superb III - špičkové ozvučení místo sound systému Canton
Již několikrát jsme zrealizovali upgrade sound systému Canton v automobilech Škoda. Nejčastěji ve vozech Kodiaq, Octavia III nebo již i Octavia IV. Tentokrát jsme zrealizovali špičkové ozvučení namísto nazvučení Canton v Škoda Superb III. Kompletní realizace byla opět úplného charakteru. Původní sound systém byl z vozu zcela odkodován a demontován tovární zesilovač. Jeho místo pod sedadlem řidiče nově obsadil nejlepší zesilovač s DSP na trhu Helix V Twelve DSP MkII. Další změnou je výměna předních a zadních reproduktorů za špičkově hrající Blam Live L165A. Z továrních měničů jsou dále využity přední středy, center a subwoofer. Ale i ty jsou přepojeny na nový zesilovač s DSP. V rámci realizace bylo samozřejmostí kompletní vytlumení předních a zadních dveří, a to včetně čalounění a instalace nové napájecí a reproduktorové kabeláže. Ve voze je tak nyní plně aktivní 3-pásmový systém v předu doplněný o center, pasivní dvoupásmový systém vzadu a subwoofer. Nový zesilovač s DSP je doplněn o dálkový ovladač Helix Conductor, díky kterému má posluchač perfektní kontrolu nad subwooferem, navíc ovladač umožňuje vyvolání přednastavených presetů. Díky geniálním možnostem nastavení DSP, funkcím typu real center a virtual channels a finálnímu nastavení hlasitostí, dělících frekvencí, strmostí, fází, časových korekcí a korekcí v ekvalizaci, jsme získali i z originálních reproduktorů zcela odlišný charakter zvuku, který dokáže sekundovat luxusnímu projevu nových reproduktorů Blam z vyšší kategorie Live. Ve výsledku tento Superb hraje opravdu perfektně a hravě překonává příplatkové systémy nejen pocházející z koncernu, ale i jiných automobilek.
Použité komponenty v rámci špičkového ozvučení místo sound systému Canton v Škoda Superb III
Zesilovač Helix V Twelve DSP MkII
Ovladač zesilovače s DSP Helix Conductor
2x reproduktory Blam Live L165A
26x antivibrační materiál CTK Standard Professional 20
10x odhlučňující materiál CTK Sandwich 5.0
6x odhlučňující materiál CTK WaveFix 35
2x MDF podložky pod přední a zadní reproduktory
42 m OFC reproduktorové dvoulinky Four Connect
3 m OFC napájecího kabelu Four Connect Stage2 20P
1 m OFC napájecího kabelu Four Connect Stage2 20N
1x Four Connect kabelové oko 20 qmm M6 červené
1x Four Connect kabelové oko 20 qmm M8 černé
4x Four Connect kabelová vidlička 2.5 qmm červená
4x Four Connect kabelová vidlička 2.5 qmm černá
Kabelová redukce pro zisk signálu
4x kabelová dutinka 25 qmm
22x kabelová dutinka 2.5 qmm
Smrťovací trubice 3.2 mm červená
Smršťovací trubice 3.2 mm černá
5x TESA páska
Celková cena realizace včetně materiálu 82.924,-CZK vč. DPH
Fotogalerie špičkového ozvučení místo sound systému Canton v Škoda Superb III
Vnitřní část dveří je důkladně vytlumena pomocí kombinace materiálů CTK Standard Professional 20 a CTK Sandwich 5. Vnitřní plech je tak ošetřen materiály o celkové tloušťce 7 mm, které se skládají z butylu, ALU folie a polymerní vrstvy z uzavřené buničiny.
Část dveří držící reproduktor, táhla a systém stahování oken je důkladně vytlumen pomocí jedné vrstvy antivibračního materiálu CTK Standard Professional 20, který výrazně snižuje přenost vibrací vznikajících při vyšší hlasitosti reprodukce.

Nové přední reproduktory Blam Live L165A disponují masivním košem, extra odlehčenou membránou z karbonových vláken a připojovací terminály na kabelové vidličky. Propracovaná konstrukce jen podtrhuje vysoce atraktivní zvukový projev.
V případě použití rychlých reproduktorů disponujících opravdu atraktivní basovou složkou připomínající subwoofer, což reproduktory Blam Live L165A bezesporu jsou, je nezbytně nutné řádně vytlumit i čalounění. To je nejprve zhutněno vrstvou antivibračního materiálu CTK Standard Professional 20, poté překryto pěnovým materiálem CTK WaveFix 35. Ten po nasazení čalounění na dveře vytěsní veškeré svazky, konektory a cokoliv, co by mohlo při reproduci generovat vrzání či jakýkoliv rušivý zvuk.
Zadní dveře jsou ošetřeny 5 vrstvami antivibračních a odhlučňujících materiálů stejně tak, jako jsou ošetřeny dveře přední. Jen tak lze dosánout zcela čisté reprodukce, která není ničím rušena.
Nový zesilovač s DSP procesorem disponuje více jak 1000 W RMS. Proto je nezbytně nutné nainstalovat odpovídající napájecí kabeláž a jištění přímo z autobaterie. To samé platí i pro kostření uvnitř automobilu.
Helix V Twelve DSP obsadil pozici místo továrního zesilovače Canton. Drubné úpravy původního držáku jsou opticky takřka neindentifikovatelné, tovární kryt sedne na nový zesilovač naprosto perfektně. Pohyb sedačky řidiče není nikterak omezen.
Veškerá kabeláž je vždy opatřeba odpovídajícím zakončením (dutinkami, kabelovými oky či vidličkami), vždy důkladně zaizolováno pomocí smršťovacích trubic. Kabeláž je pak ošetřena proti prodření pomocí TESA pásek po celé délce.
Kontrola správnosti definice kanálů, spínání, definice virtuálních kanálů, spuštění dálkového ovladače Conductor a spuštění funkce Real Center probíhá vždy před finálním nastrojením vozidla.
Již zakrytý nový zesilovač Helix V Twelve MkII působí opticky díky původnímu pouzdru zcela originálním dojmem. Po odladění celého systému je USB odpojeno.
Naladění celého systému na závěr. Nastavení hlasitostí, dělících frekvencí, strmostí, fází, časových korekcí a korekce v ekvalizaci určuje konečný výsledek. Díky ladění je možné i z továrních reproduktorů použitých v rámci celé realizace získat jiný charakter zvuku skvěle sekundující novým reproduktorům Blam Live L165A.
Komentáře
Hodnocení zákazníků
Zatím je zde prázdno..