Jak dokonale umýt auto bez škrábanců a šmouh?
Velmi často se setkáváme s dotazy zaměřující se na téma, co a jak udělat, abyste byli schopni si sami doma dokonale umýt auto bez škrábanců. Není vyjímkou, kdy příjde zákazník na prodejnu a vznese poptávku na produkty formou "chci něco, aby se mi to blýskalo tak, jak ten Váš vůz před prodejnou". Nás to vždy rozesmálo, na druhou stranu ale přivedlo i na myšlenku napsat na web návod jak na to.. Přeci jen nakoupit produkty není problém, ale je třeba vědět jaké a k jakému účelu. A vzhledem k tomu, že detailing vozu je čím dál tím víc oblíbený u každého petrol heada, který mytí vozu považuje i za patřičnou dávku relaxace, tak nám příjde líto, aby v tomto odvětví tápal a nevěděl, jak dosáhnout toho ideálního výsledku, nebo dokonce s přípravky zbytečně plýtval.. Tak se pojďme podívat, jak myjeme vůz my..
1. Mytí kol automobilu
Koly se při mytí vždy začíná. Při mytí kol totiž odlétávají zbytky nečistot a usazují se i na karoserii automobilu. K důkladnému čištění používáme efektivní, ale při tom pH neutální čističe kol, které nikterak nenarušují povrchovou úpravu disků a neovlivňují ani následné odbarvení pneumatik. Ba co víc. Uvedomíme-li si i fakt, že vozy v dnešní době mají na karoserii řadu poškození náchylných materiálů (chromové lišty atd.), není žádoucí, aby při oplachu alkalická či kyselá činidla spadala i sem a vytvářela již těžko napravitelná poškození. Naším favoritem je například špičkový pH neutrální anglický produkt Auto Finesse Iron Out. Jednoduše jen na ALU kola nastříkáme, necháme 10-20 vteřin působit a opláchneme proudem vody. V případě, kdy jsou kola opravdu výrazně znečištěna, pomůžeme čističi detailingovým štětcem a až následně opláchneme. Takto oběhneme kolem auta a vyčistíme všechna čtyři kola..
2. Předmytí automobilu
Po kolech následuje již kompletní předmytí. Předmytí vozu je důležité z pohledu co možná největší šetrnosti. Není totiž žádoucí, abychom začali kontaktně mýt vůz v okamžiku, kdy je na povrchu ještě poměrně velké množství mechanických nečistot, které by mohly lak poškodit. Předmytí jako takové odlepí od karoserie veškeré zásadní nečistoty a my je pak jednoduše oplachem sejmeme z automobilu. Mezi předmytí patří aktivní pěny, které tak s oblibou používají detaileři po celém světě. Aktivní pěna dokonce svou vlastní vahou ony nečistoty odtrhává od karoserie a ta pomalu stéká z vozu dolů. Ideální forma předmytí je tedy pokrytí celého vozu efektivní aktivní pěnou a následný oplach. Než pěnu opláchneme, ponecháme ji 3-5 minut působit. Tímto krokem bezkontaktně odstraníme více jak 60% nečistot, 100% nečistot hrubých. Po oplachu v rámci předmytí použijeme ještě pH neutrální citrusové předmývače a detailingový štětec, s kterým dokonale vyčistíme všechna zákoutí, škvíry kolem světel, lišt, mřížek, dosedací plochy kolem křídel, nebo i zbytky hmyzu. Poté celý vůz opět opláchneme a přejdeme na samotné mytí.
3. Mytí automobilu
Kontaktní mytí vozu je tedy prakticky až třetím krokem. Budeme-li se bavit o co nejšetrnějším a nejefektivnějším způsobu, připravíme si 2 kbelíky s separátory pro "dvoukbelíkový" způsob. Separátory v kbelících plní velmi důležitou funkci. Oddělují nečistoty od samotných tekutin a díky tomu je nenabíráme a neroztíráme po automobilu pořád dokola. Jeden kbelík naplníme čistou vodou, druhý kbelík pak vodou s šamponem a pomocí tlakové myčky napěníme. Autošampon má nejen mycí schopnosti, ale hlavně vlastnost lubrikační. Díky autošamponu rukavice po laku krásně klouže a i když jsou v útrobách již nějaké nečistoty, nevznikají žádné další škrábance. I možná proto nás často přivádí k úsměvu výběr autošamponu jen na základě bohatosti pěny. Sami ale víme, že buď šampon opravdu bohatě pění, nebo opravdu pořádně lubrikuje. My dáváme vždy přednost lubrikaci (V tomto případě jsme dali přednost pěně, tedy Gyeon Q2M Bathe, nejvíc lubrikační autošampon z naší nabídky je bezkonkurenčně Auto Finesse Lather). Ale zpět k mytí.. Pomocí mikrovláknové rukavice nebo rukavice z ovčí vlny nabíráme vodu s šamponem a pěnou a myjeme vůz od střechy dolů. Před každým následným nabráním vždy rukavici propláchneme v kbelíku, kde je pouze čistá voda. Po umytí vůz zcela opláchneme.
4. Sušení automobilu
Sušení vozu je velmi důležité pro finální vzhled. Není žádoucí, aby na voze byly přischlé kapky, které mohou výsledek opravdu výrazně ovlivnit. Forma sušení se může hodně lišit v návaznosti, zda-li máte vůz ošetřený ochranou, nebo zda-li je úplně "surový". Pakliže je surový, voda se na povrchu automobilu nesráží a je po oplachu zcela zalitý. Sušení je pak poměrně složité, navíc je vysoké riziko vzniku map po vodě. V tomto případě doporučujeme použít vhodný detailer a místy do vody na karoserii jej vstříknout a následně opět opláchnout. Voda bude sama krásně odtékat a na karoserii již zůstanou jen tolik oblíbené kapičky. Až v tomto okamžiku vememe mikrovláknový sušící ručník a vůz dokonale usušíme.
5. Finální detailer a auto je bez šmouh
Chceme-li, aby náš vůz dostal tu neuvěřitelnou hloubku laku a byl naprosto bez šmouh, aplikujeme po umytí ještě finální detailer. Jednoduše si vždy stříkneme na mikrovláknovou utěrku a krouživými pohyby leštíme do lesku panel po panelu. Výsledný efekt mytí je pak opravdu více jak luxusní, navíc máme tímto způsobem řádově na měsíc vůz i perfektně ošetřený.
6. Třešnička na dortu
Abychom byli s výsledkem 100% spokojeni, nesmíme zapomenout na dokonalé vyčištění oken s tomu vhodným čističem za pomoci mikrovláknové wafflové utěrky a na závěr oživení pneumatik. Právě pneumatiky dodají tu pravou třešničku na dortu, tedy dojem zcela nového vozu. My jsme konečně spokojeni.
Komentáře
Hodnocení zákazníků
Zatím je zde prázdno..