
Co vše řeší ISO redukce, ISO konektory?
Měníte-li autorádio, asi Vás napadá hned otázka, co vše je zapojené přes ISO konektory, zda-li ISO redukce vyřeší vše potřebné. Ať totiž tovární konektory obsahují pinů s různými funkcemi sebevíc, klasické ISO redukce standardně do ISO konektoru převádí jen to nejdůležitější pro spuštění autorádia a pro napájení reproduktorů. Ostatní funkce si musíte buď dopojit sami, nebo místo ISO redukce mít k dispozici patřičný adaptér (například adaptér pro zachování ovládání na volantu, adaptér pro zapojení parkovací kamery, fantomové napájení auto antény apod.).
Co vše převádí ISO redukce?
ISO konektory se skládají z dvou částí, které jsou i barevně rozděleny. ISO redukce je tak vždy rozvedena právě do těchto dvou částí. Hnědý konektor je pouze pro vývod pro reproduktory. Všechny ISO redukce automaticky počítají s tím, že je vůz osazen předními a zadními reproduktory, proto je osazeno všech 8 pinů. Hnědý konektor je tedy obsazen vždy 100%. Černá část je pak napájecí. Napájecí proto, protože veškeré pozice slouží buď pro přívod 12 V, nebo generování 12 V autorádiem, nebo ke kostření. Tuto část ISO redukce využivají jen částečně, a to pro trvalé plus, spínané plus, kostru, spínání anténního zesilovače nebo elektrické antény a pro stmívání displeje autorádia. Je tedy obsazeno 5 pozic, zbylé 3 jsou nevyužívány.
Z popisu Vám tak musí být jasné, že ISO redukce řeší pouze zapínání a vypínání autorádia, pamět nastavení, spínání antény pro příjem tuneru a konečně připojení reproduktorů.
Co vše nepřevádí ISO redukce?
Zajisté Vám chybí pár důležitých funkcí, které jsou často velmi důležité. Standardní ISO redukce totiž neřeší informace, jako jsou hodnoty pro ovládání na volantu, zařazení zpátečky, nebo například zatažení ruční brzdy, či rychlostní impulzy. K těmto funkcím je třeba využití adaptéru pro zachování ovládání na volantu, který nejen že umožňuje ono ovládání, ale i generuje tyto informace nutné například pro zapojení parkovací kamery, pro možnost přehrávání video formátů, apod.
ISO redukce samozřejmě neřeší ani zapojení antény jako takové. Pro zapojení antény je nutné použít anténní adaptér, nebo adaptér s fantomovým napájením.
Dále ISO redukce neřeší spínání originálních externích zesilovačů a vedení signálu do nich. V okamžiku, kdy máte vůz s aktivním audio systémem (Bose, Harman Kardon, Audio System, Dynaudio, apod.), potřebujete adaptér pro aktivní audio systém.
Důležité si i uvědomit, že adaptéry ovládání na volantu, adaptéry pro aktivní systémy apod. v sobě obsahují i právě onu ISO redukci. V okamžiku, kdy tedy zakupujete některý z těchto adaptérů, samostatné ISO redukce již není třeba.
Ukázka použití ISO redukce s ISO konektory
Ukázka montáže ISO redukce v Volkswagen Transporter T5. Reproduktorová část osazena 100%, z napájecí části využito jen trvalé plus (žlutý vodič) a kostra (černý vodič). Zbylé vodiče jsou z ISO konektoru vyvedeny volně a je nutné je zapojit mimo fabrický FAKRA konektor - červený (spínané plus), modrý (spínání anténního zesilovače), oranžový (stmívání displeje).
ISO redukce již zapojena a připravena k zapojení nového autorádia. Spínané plus (červený vodič) je doveden do pojistkové skříně, vodič pro spínání anténního zesilovače (modrý vodič) vyveden mimo fabrický FAKRA konektor do ISO konektoru do pozice odpovídající spínání novým autorádiem a napojen do anténního napaječe Fakra-DIN. Oranžový vodič není třeba zapojovat, nové autorádio disponuje funkcí automatického stmívání.
Instalujete-li nové autorádio, mohlo by Vás i zajímat..
Jak zachovat ovládání tlačítky na volantu?Proč nové autorádio nedrží paměť?
Komentáře
Hodnocení zákazníků
Zatím je zde prázdno..